Najpopularniejsze diety

Jest wiele diet odchudzających, ale warto skupić się na tych najbardziej popularnych i o największej skuteczności. Po pierwsze, warta zastosowania jest dieta South Beach. Pomaga ona zastąpić złe węglowodany i tłuszcze ich dobrymi odpowiednikami, ale nie wymaga liczenia kalorii czy ilości tłuszczu.

W zasadzie jest to sposób odżywiania na całe życie, a nie dieta rygorystyczna. Jest bezpieczna, ma dobry wpływ na zdrowie, a zwłaszcza serce. Dzieli się na 3 fazy. Pierwsza, trwająca 2 tygodnie to faza oduczania złych nawyków jedzeniowych. W tym czasie nie wolno jeść słodyczy, owoców, pieczywa czy ziemniaków i traci się najwięcej kilogramów. Druga faza jest mniej restrykcyjna i można dodać do niej owoce. W trzecim, ostatnim etapie, można już jeść prawie wszystko.

Drugą polecaną dietą jest dieta Atkinsa, ograniczająca spożycie węglowodanów powoduje ona, że zmienia sie nasza przemiana materii, w krwi jest mniej glukozy, która powoduje emisję insuliny co w rezultacie powoduje silne uczucie głodu. W dieta Montignaca nie trzeba liczyć kalorii. - Twórcą tej diety jest Michael Montignac.

W związku z nią został stworzony tzw. Indeks Glikemiczny (IG), oznaczający zdolność do podwyższenia poziomu glukozy we krwi przez określone pokarmy. Indeks się zwiększa gdy wyższy jest poziom glukozy. Wyróżniane są dobre (o niskim indeksie glikemicznym) i złe węglowodany (o wysokim indeksie). Złe to cukier, mąka, ziemniaki, a dobre to zboża pełnoziarniste i większość warzyw.

Jest jeszcze dieta strefowa niskowęglowodanowa. Według niej, powinno się jeść zbalansowane menu tzn. 40% węglowodanów, 30% tłuszczy i 30% białek.

 

 

Zobacz także

Specjalista kardiolog

Zdrowie to niezwykle ważny aspekt naszego życia. W sumie to można się pokusić o stwierdzenie, że bez zdrowia nie...

Czytaj dalej

Czy integracja sensoryczna twojego dziecka nie odbiega od normy?

​Być może twoje dziecko nie lubi chodzić w ubraniu, a niektóre materiały powodują u niego dyskomfort. Może...

Czytaj dalej